do następnego
szkolenia zostało:

X miesiące X dni
X godziny
X minuty

Moja Oferta

Mam bogate doświadczenie w prowadzeniu szkoleń i warsztatów z zakresu: inteligencji emocjonalnej, neurodydaktyki, sztuki wystąpień publicznych, profesjonalnej obsługi klienta, skutecznej promocji, strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi w administracji samorządowej, rozwoju talentów i coachingu, efektywności uczenia się , gimnastyki umysłu i zwiększania potencjału mózgu, zarządzania sobą w czasie, nawiązywania relacji biznesowych, zarządzaniu stresem, skutecznej komunikacji oraz sztuki perswazji. Posiadam wieloletnie doświadczenie w pracy na stanowiskach kierowniczych, ciągle inwestuje w siebie i rozwija swoje kompetencje, ostatnio poszerzył swoje edukacyjne portfolio o certyfikat mediatora w prawie cywilnym i handlowym oraz terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach.

Szkolenia

Philipczuk strona

Temat szkolenia: Jak kupuje mózg?

Jeżeli chcesz dowiedzieć się:

– Co to jest wow marketing?
– Jakie są sztandarowe zasady neuromarketingu?
– Jak funkcjonują mózgowe ośrodki podejmowania decyzji ?
– Jakie są psychologiczne etapy procesu podejmowania decyzji zakupowej przez klienta?
– Jak zaprojektować działania marketingowe w oparciu o procesy przetwarzania informacji zmysłowych przez mózg?

Cele szkolenia

Celem szkolenia jest przekazanie wiedzy oraz podniesienie świadomości uczestników szkolenia z zakresu neuromarketingu, ze szczególnym poznaniem najnowszych badań neuronauki ukazujących procesy: podejmowania decyzji i prawdziwe intencje dokonywanych wyborów przez konsumentów.

Na podstawie rozpoznanych potrzeb, ustalane są cele rozwojowe, na podstawie których budowany jest indywidualny program szkolenia. Harmonizowanie celów indywidualnych, grupowych i wynikających z otoczenia firmy ma decydujący wpływ na spójność organizacji
i realizacje przez nią celów strategicznych.

Forma zajęć: warsztat grupowy

Metody szkoleniowe oparte na najnowszych odkryciach neurodydaktyki, wzbogacone o model uczenia się przez doświadczenie i cykl Kolba.

m.in. interaktywny wykład, dyskusje, gry, odgrywanie ról,
ćwiczenia w parach i podgrupach, trening mentalny,

Treści programowe:

– neuromarketing
– ból zakupowy
– mechanizmy zapamiętywania
– neurony lustrzane w reklamie
– dysonans poznawczy
– emocje w sprzedaży
– perswazyjne komunikaty
– zarządzanie uwagą
– miejsce nagrody
– personalizacja komunikatu
– Marketing 4.0
– Heurystyka i błędy poznawcze

Rodzaj szkolenia otwarte

Dokument ukończenia Certyfikat o ukończeniu kursu

Adresatami szkolenia są:
Menedżerowie i pracownicy firm, studenci i nauczyciele, pracownicy urzędów, wszyscy, którzy potrzebują rozwinąć swój warsztat w aspektach neuromarketingu.

Program:
Moduł 1. Jak kupuje mózg? · Co to jest ból zakupowy? · Emocje w zakupach · Rola emocji wyższych w social mediach · Siła neuronów lustrzanych · Neuromarketing produktu i ceny
Moduł 2 Jak czytać klienta? · Badania neuromarketingowe · Nowoczesne metody badawcze oparta na pomiarze sygnałów generowanych przez ludzki organizm: aktywność fal mózgowych (EEG), reakcje skórno-galwaniczne (GSR), uwaga wzrokowa (ET) · Zachowania konsumenckie · Mężczyzna i kobieta na zakupach · Dysonans poznawczy · Neuormarketing w autoprezentacji
Moduł 3 Heurystyka i błędy poznawcze · Błędy poznawcze · Heurystyka reprezentatywności, dostępności, pozornej korelacji · Neuromarketing produktu i ceny
Moduł 4 Rola neuromarketingu w konstruowaniu przekazu marketingowego · Co lubi mózg? · Strona internetowa przyjazna mózgowi · Neuromarketing sensoryczny · Magia słów · Podsumowanie – najważniejsze zasady neuromarketingu do zastosowania w praktyce.

Philipczuk strona

Temat szkolenia: Inteligencja emocjonalna

Inteligencja emocjonalna – to zdolność do rozpoznawania, wykorzystania, rozumienia i zarządzania emocjami. Emocje dostarczają nam danych, które towarzyszą nam przy podejmowaniu racjonalnych decyzji i wyborze najlepszego zachowania.

.
Jeżeli chcesz dowiedzieć się:
– skąd się biorą emocje?
– jak konstruktywnie wykorzystywać własne emocje?
– co to jest samoregulacja?
– jak poprawić komunikacje z innymi?
– jak rozwijać u siebie i u innych inteligencję emocjonalną?

Cele szkolenia

Poznanie modelów dynamiki emocji
Zwrócenie uwagi na komunikację werbalną i niewerbalną
Poznanie efektywnych technik regulowania emocji
Przybliżenie nieefektywnych technik regulowania emocji
Poznanie modelu inteligencji emocjonalnej Petera Saloveya I Johna Meyera.

Na podstawie rozpoznanych potrzeb, ustalane są cele rozwojowe, na podstawie których budowany jest indywidualny program szkolenia. Harmonizowanie celów indywidualnych, grupowych i wynikających z otoczenia firmy ma decydujący wpływ na spójność organizacji
i realizacje przez nią celów strategicznych.

Forma zajęć: warsztat grupowy

Metody szkoleniowe oparte na najnowszych odkryciach neurodydaktyki, wzbogacone o model uczenia się przez doświadczenie i cykl Kolba.

m.in. interaktywny wykład, dyskusje, gry, odgrywanie ról,
wiczenia w parach i podgrupach, trening mentalny,

Treści programowe:
– emocje a motywacja
– zarządzanie emocjami
– potrzeby ucznia
– hierarchiczny model inteligencji emocjonalnej
– percepcja emocjonalna
– emocjonalna facylitacja myśli
– rozwój inteligencji emocjonalnej

Zapraszamy na interaktywny warsztat z inteligencji emocjonalnej

Rodzaj szkolenia: otwarte

Dokument ukończenia: Certyfikat o ukończeniu kursu

Adresatami szkolenia są:
Menedżerowie i pracownicy firm, studenci i nauczyciele, pracownicy urzędów, wszyscy, którzy potrzebują rozwinąć swój warsztat w aspektach sztuki wystąpień publicznych.

Philipczuk strona

Temat szkolenia: Neurodydaktyka – nauka przyjazna mózgowi

Mózg jest naszym najcenniejszym zasobem, zainwestowanie w niego ze wszech miar wydaje się rozsądne. Świat ogarnęła ogromna ilość informacji, co zapoczątkowało erę informacyjną „rewolucję informacyjną”. Zaledwie w 100 lat od narodzin epoki informacji, wyłonił się nowy sposób myślenia – „rewolucja wiedzy”. Kilku postępowych myślicieli dostrzegło więc, że epoka informacji dobiegła końca a zalew danych i przesyt informacyjny zaowocował zagubieniem i stresem. Czas w którym znajdujemy się teraz to rewolucja potencjału mózgu!

Jeżeli chcesz w praktyce dowiedzieć się:
– dlaczego dopamina dopomina się się o więcej?
– co to znaczy nauka przyjazna mózgowi?
– jak używać emocji, aby napędzić się do działania?
– jak rozwinąć intuicję i zacząć myśleć oraz działać twórczo…?

Zaufaj intelektowi, ale wspieraj go odczuciami, które wysyła ciała i przyjdź na warsztat.

Cele szkolenia

– poznanie założeń i celów neurodydaktyki
– ukazanie korzyści płynących z zastosowania koncepcji neuronauk do kształcenia
– doskonalenie umiejętności związanych inspirowaniem i motywowaniem uczniów
– uświadomienie ważności motywowania bez nagród

Na podstawie rozpoznanych potrzeb, ustalane są cele rozwojowe, na podstawie których budowany jest indywidualny program szkolenia. Harmonizowanie celów indywidualnych, grupowych i wynikających z otoczenia firmy ma decydujący wpływ na spójność organizacji
i realizacje przez nią celów strategicznych.

Forma zajęć: warsztat grupowy

Metody szkoleniowe oparte na najnowszych odkryciach neurodydaktyki, wzbogacone o model uczenia się przez doświadczenie i cykl Kolba.

m.in. interaktywny wykład, dyskusje, gry, odgrywanie ról,
ćwiczenia w parach i podgrupach, trening mentalny,

Treści programowe:

– neurodydaktyka
– motywująca informacja zwrotna
– potrzeby ucznia
– nauka przyjazna mózgowi
– gimnastyka umysłu
– motywując otoczenie
neurony lustrzane

Rodzaj szkolenia: otwarte

Dokument ukończenia: Certyfikat o ukończeniu kursu

Adresatami szkolenia są:
Menedżerowie i pracownicy firm, studenci i nauczyciele, pracownicy urzędów, wszyscy, którzy potrzebują rozwinąć swój warsztat zarządzania emocjami.

Philipczuk strona

Temat szkolenia:  Sztuka wystąpień publicznych

Jeżeli chcesz dowiedzieć się:
– jak mówić, aby być słuchanym?
– jak napisać dobry tekst przemówienia?
– co to jest efekt Zeigarnik i jak go zastosować?
– jak zaprzyjaźnić się z tremą?
– jakie są zasady perswazji?

Cele szkolenia

– Poznanie technik i zasad skutecznej komunikacji

– Zwrócenie uwagi na komunikację werbalną i niewerbalną

– Zaznajomienie z zasadami aktywnego słuchania

– Poznanie barier komunikacyjnych

– Przybliżenie praktycznych zasad stosowanych w wystąpieniach publicznych

– Poszerzenie kompetencji w zakresie komunikacji interpersonalnej i asertywnej

– Doskonalenie umiejętności związanych z komunikacją aktywną/dwustronną

– Przybliżenie praktycznych zasad tworzenia perswazyjnych przemówień

– Poznanie zasad skutecznej autoprezentacji

Na podstawie rozpoznanych potrzeb, ustalane są cele rozwojowe, na podstawie których budowany jest indywidualny program szkolenia. Harmonizowanie celów indywidualnych, grupowych i wynikających z otoczenia firmy ma decydujący wpływ na spójność organizacji
i realizacje przez nią celów strategicznych.

Forma zajęć: warsztat grupowy

Metody szkoleniowe oparte na najnowszych odkryciach neurodydaktyki, wzbogacone o model uczenia się przez doświadczenie i cykl Kolba.

m.in. interaktywny wykład, dyskusje, gry, odgrywanie ról,
ćwiczenia w parach i podgrupach, trening mentalny,

Treści programowe:

– wpływ relacji na komunikację interpersonalną
– błędy w komunikacji
– aktywne słuchanie
– informacja zwrotna
– komunikacja werbalna i niewerbalna
– komunikacja interpersonalna i asertywna
– komunikacja jednostronna a komunikacja dwustronna/aktywna
– sztuka wystąpień publicznych
– wpływ osobowości na komunikację
pisanie perswazyjnych tekstów przemówień
– skuteczna autoprezentacja

Rodzaj szkolenia: otwarte

Dokument ukończenia: Certyfikat o ukończeniu kursu

Adresatami szkolenia są:
Menedżerowie i pracownicy firm, studenci i nauczyciele, pracownicy urzędów, wszyscy, którzy potrzebują rozwinąć swój warsztat w aspektach sztuki wystąpień publicznych.

Philipczuk strona

Temat szkolenia: Odkrywanie talentów

Jeżeli chcesz dowiedzieć się:
jak odkryć swój talent?
jak rozwijać talenty?
co to FLOW?
Co jest ważniejsze talent czy mocna praca?

Cele szkolenia

Jak odkryć i rozwijać talenty?
czyli co zrobić aby praca stała się pasją?
w trakcie szkolenia:
– zdiagnozujesz swoje talenty
– poznasz strategie rozwoju talentów
– dowiesz się co nie sprzyja rozwojowi talentów

Na podstawie rozpoznanych potrzeb, ustalane są cele rozwojowe, na podstawie których budowany jest indywidualny program szkolenia. Harmonizowanie celów indywidualnych, grupowych i wynikających z otoczenia firmy ma decydujący wpływ na spójność organizacji
i realizacje przez nią celów strategicznych.

Forma zajęć warsztat grupowy

Metody szkoleniowe oparte na najnowszych odkryciach neurodydaktyki, wzbogacone o model uczenia się przez doświadczenie i cykl Kolba.

m.in. interaktywny wykład, dyskusje, gry, odgrywanie ról,
ćwiczenia w parach i podgrupach, trening mentalny,

Treści programowe:

– FRIS
– talenty a mocne strony
– FLOW
– strategie rozwoju talentu

Rodzaj szkolenia otwarte

Dokument ukończenia Certyfikat o ukończeniu kursu

Adresatami szkolenia są:
Menedżerowie i pracownicy firm, studenci i nauczyciele, pracownicy urzędów, wszyscy, którzy potrzebują rozwinąć swoje talenty.

Philipczuk strona

Temat szkolenia: Profesjonalna obsługa klienta

Jeżeli chcesz dowiedzieć się:

– jak powiązać zadania w zakresie obsługi klienta z celami firmy.
– jakie są typologie klienta i jak się z poszczególnymi typami komunikować
– jak profesjonalnie przeprowadzić rozmowę telefoniczną?
– na czym polega skuteczna sprzedaż dodatkowa?

Cele szkolenia

Poznanie technik i zasad skutecznej komunikacji z klientem
Zwrócenie uwagi na techniki sprzedaży dodatkowej
Zaznajomienie z zasadami aktywnego słuchania
Poznanie standardów obsługi klienta
Przybliżenie etapów obsługi klienta
Poszerzenie kompetencji w zakresie komunikacji interpersonalnej i asertywnej
Poznanie zasad skutecznej autoprezentacji

Na podstawie rozpoznanych potrzeb, ustalane są cele rozwojowe, na podstawie których budowany jest indywidualny program szkolenia. Harmonizowanie celów indywidualnych, grupowych i wynikających z otoczenia firmy ma decydujący wpływ na spójność organizacji
i realizacje przez nią celów strategicznych.

Forma zajęć warsztat grupowy

Metody szkoleniowe oparte na najnowszych odkryciach neurodydaktyki, wzbogacone o model uczenia się przez doświadczenie i cykl Kolba.

m.in. interaktywny wykład, dyskusje, gry, odgrywanie ról,
ćwiczenia w parach i podgrupach, trening mentalny,

Treści programowe:

– emocje w sprzedaży
– dysonans poznawczy
– aktywne słuchanie
– parafrazowanie
– komunikacja werbalna i niewerbalna
– osobowość klienta
– crossselling i upselling
– zamykanie sprzedaży
wpływ osobowości na komunikację
jak budować relacje

Rodzaj szkolenia otwarte

Dokument ukończenia Certyfikat o ukończeniu kursu

Adresatami szkolenia są:
Menedżerowie i pracownicy firm, studenci i nauczyciele, pracownicy urzędów, wszyscy, którzy potrzebują rozwinąć swój warsztat w aspektach profesjonalnej obsługi klienta.

Wykłady

Wykłady dla biznesu:

Wykłady dla nauczycieli:

Zamów badanie FRIS®

FRIS® to nowe narzędzie diagnostyczno-rozwojowe

FRIS® trafnie określa i opisuje Twój naturalny sposób myślenia oraz działania. Pokazuje, jak najlepiej wykorzystać naturalne predyspozycje – w pracy, w relacjach, w rozwoju osobistym.

Model FRIS® pomoże odkryć te zasoby, które pozwolą Ci osiągnąć najwyższą efektywność, a w sprzyjających okolicznościach – przybliżą stan przepływu. Nie tylko Twoja wydajność będzie znacznie większa, ale dodatkowo z tego działania będziesz miał znacznie większą satysfakcję!

Chcesz się dowiedzieć więcej, zapraszam do kontaktu.

Philipczuk strona
Philipczuk strona
Philipczuk strona

Coaching

Philipczuk strona

Co to jest coaching?

– wspieranie klienta w procesie zmiany
– czerpie z nurtu psychologii pozytywnej i tradycji sportu
– może dotyczyć wszystkoch obszarów klienta
– systemowa forma działania

Czym coaching nie jest:

– terapią
– doradztwem
– mentoringiem

Sztandarowe założenia caochingu:

– klient posiada niezbędne zasoby
– to klient wyznacza cele
– klient decyduje
– klient i coach zobowiązani są do przestrzegania kontraktu

Philipczuk strona

Jakie korzyści daje coaching:

1) Uwalnia siłę!
2) Umożliwia stworzenie atrakcyjnej wizji tego co klient chciałby osiągnąć
3) Umożliwia poznanie swoich ograniczających przekonań
4) Pozwala zmienić perspektywę
5) Pozwala odkryć wiele rozwiązań
6) Inspiruje do maksymalizacji swojego osobistego i zawodowego potencjału

Efektem coachingu może być polepszenie jakości swojego życia, zwiększenie zadowolenia w różnych obszarach życia takich jak: rodzina, praca, finanse, kariera, kondycja fizyczna.
Wyróżniamy następujące obszary w których może być pomocny coaching:
– Career transition coaching/Coaching kariery
– Personal/life coaching
– Small Business coaching
– Executive – Corporate coaching

Philipczuk strona

Według standardów International Coach Federation:


Coaching jest partnerską współpracą z klientami w prowokującym do myślenia i kreatywnym procesie, który inspiruje ich do maksymalizacji swojego osobistego i zawodowego potencjału.
Profesjonalna relacja coachingowa ma miejsce, gdy coaching odbywa się na podstawie umowy lub kontraktu, który definiuje odpowiedzialności obu stron.
Profesjonalny coach ICF zgadza się stosować Kluczowe Kompetencje ICF oraz ślubuje postępować zgodnie z Kodeksem Etycznym ICF.

Czym jest coaching?
Łączenie klienta z samym sobą,
z jego życia prawdziwą osobą naturalnie i prawdziwie
Z ciekawością i cierpliwie.

Coaching (Sylwester Pilipczuk)

Standardy Coachingu

1.1. Coach i Klient zawierają kontrakt określający jasne zasady współpracy.

1.2. Coach jest zobowiązany do dotrzymywania postanowień kontraktu oraz przestrzegania wszelkich zasad ustalonych z Klientem.

1.3. Coach uznaje prawo Klienta do rozwiązania umowy, jeśli stwierdzi on, że cele coachingu nie są realizowane i/lub ustalenia zawarte w kontrakcie nie są respektowane przez Coacha.

1.4. Coach ma prawo odmówić lub przerwać prowadzenie coachingu, gdy Klient łamie warunki umowy, postępuje nieetycznie, narusza granice psychiczne lub fizyczne Coacha.
1.5. Coach jest zobowiązany przerwać sesję coachingu, gdy Klient jest pod wpływem środków odurzających (alkoholu, narkotyków).

2.1.  Coach działa dla dobra Klienta.

2.2. Coach pracując z Klientem, ukazuje możliwości, wspiera klienta w poszukiwaniu właściwej dla niego drogi, pozostawiając wybór Klientowi.

2.3. Nie działa za Klienta, nie podaje gotowych rozwiązań.

2.4. Coach ma prawo odmówić prowadzenia coachingu wówczas, gdy uznaje, że nie jest w stanie podjąć rzetelnej pracy coachingowej lub gdy uważa, iż coaching nie jest odpowiednią formą współpracy z daną osobą.

3.1. Coach nie podejmuje się prowadzenia procesów coachingowych za wszelką cenę, a w szczególności wtedy, gdy Klient nie przyjmuje odpowiedzialności za własny rozwój i decyzje.

3.2. Coach nie wprowadza Klienta w błąd ani nie wygłasza nieprawdziwych stwierdzeń o tym, co uzyska on podczas procesu coachingu lub od samego Coacha.

3.3. Coach nie podejmuje się prowadzenia tych procesów coachingowych, w których uczestnictwo Klienta nie jest jego świadomym wyborem, albo nie posiada on motywacji do zmiany.

4.1. Coach szanuje i toleruje poglądy Klienta, jego wartości, przekonania, wyznanie, pochodzenie oraz orientację seksualną.

4.2. Coach nie ma prawa naruszać granic psychicznych i fizycznych Klienta.

4.3. Coach nie ma prawa narzucać swoich poglądów, wartości, przekonań i rad. Nie ma też prawa udzielać informacji, wykraczających poza jego kompetencje.

4.4. Coach nie ma prawa wykorzystywać w żaden sposób Klienta: emocjonalnie, materialnie ani poprzez naruszenie wolności i godności Klienta.

4.5. Coach nie ma prawa nawiązywania relacji seksualnych ze swoimi Klientami.

5.1. Coach monitoruje postępy czynione przez Klienta. Jest zobowiązany udzielać Klientowi rzetelnej informacji zwrotnej na temat jego postępów opartej na faktach, a nie ocenie.

5.2. Coach ma obowiązek zaproponować usługi innego Coacha, gdy uzna to za korzystniejsze dla Klienta.

5.3. Coach zobowiązany jest zaproponować Klientowi skorzystanie z usług innych specjalistów ( np. psychologa, psychiatry, lekarza, prawnika) w przypadku, gdy uzna to za słuszne i bardziej korzystne dla Klienta.

6.1. Coach nie ma prawa ujawniać bez zgody Klienta informacji o Kliencie i procesie coachingu. Obowiązuje go zasada poufności.

6.2. Informacje o przebiegu coachingu z Klientem mogą zostać przekazane Zleceniodawcy wyłącznie w zakresie wcześniej uzgodnionym w ramach kontraktu i wyłącznie w porozumieniu z Klientem.

6.3. Jeśli dobro Klienta wchodzi w konflikt z lojalnością zawodową, Coach pracuje przede wszystkim dla dobra Klienta i postępuje zgodnie z uzgodnionym kontraktem.

7.1. Coach podejmuje się prowadzenia tylko tych procesów coachingowych, których powodzenie wierzy i na prowadzenie których pozwalają mu jego zawodowe kompetencje i doświadczenie życiowe.

7.2. Wszystkie znane sobie techniki, narzędzia i procedury Coach stosuje z namysłem i ostrożnością, dbałością o dobro Klienta i poszanowaniem jego godności.

7.3. Coach nie ma prawa prowadzić coachingu pod wpływem środków odurzających (alkoholu, narkotyków).

8.1. Coach jest świadomy, że wspiera w rozwoju swoich Klientów. Stale dba, by stawać się jeszcze lepszym, bardziej kompetentnym i przygotowanym do nowych wyzwań.

8.2. Coach uczy się, korzysta z superwizji, konsultacji i wsparcia innych Coachów oraz wszystkich osób, których postawa, wiedza, umiejętności i doświadczenie mogą mu pomóc w rozwoju zawodowym. W szczególności obowiązkiem Coacha jest korzystanie z tego rodzaju pomocy (zwłaszcza superwizji) w przypadkach, gdy napotyka na wątpliwości lub trudności w pracy, z którymi nie potrafi sobie poradzić,lub gdy jego emocje ograniczają zdolność pełnego wykorzystania posiadanych kompetencji.

8.3. Coach dla dobra klientów, dba o własną kondycję psycho-fizyczną.

8.4. Coach w swojej pracy śledzi na bieżąco dostępne opracowania, raporty i badania naukowe nad coachingiem. 8.5.Jeśli to tylko możliwe, Coach stara się wnosić swój udział w rozwijanie idei coachingu i badania nad nim (np. poprzez publikacje, wystąpienia na konferencjach, wywiady, uczestniczenie w zespołach badawczych).

9.1. Coach działa w sposób zgodny z dobrym imieniem profesji Coacha i w zgodzie z niniejszym kodeksem etycznym.

9.2. Coach uczciwie i rzetelnie wykonuje swoja pracę, z szacunkiem zarówno wobec osób pozostających w coachingu, jak i wobec osób, z którymi w współpracuje.

9.3. Coach odpowiednio i zgodnie z prawdą przedstawia Klientowi swoje kwalifikacje, wiedzę i doświadczenie w roli Coacha.

9.4. Coach prezentuje opinii publicznej zgodną z faktami wiedzę dotyczącą coachingu. Dowiedziawszy się, że ktoś wygłasza nieprawdziwe stwierdzenia na temat jego pracy bądź coachingu, stara się je skorygować.

9.5. Coach szanuje wysiłki i zasługi innych osób, zwłaszcza w kwestii praw autorskich, praw do ochrony własności intelektualnej, znaków handlowych patentów. W stosownym miejscu podkreśla wkład poczyniony przez inne osoby.

9.6. Coach powstrzymuje się od jakichkolwiek działań lub uczestnictwa w działaniach, które mają szkodliwy wpływ na dobre imię profesji Coacha. Jeśli dowie się on o nadużyciu bądź nadinterpretacji związanej ze swoja pracą, podejmuje kroki w celu korekty zaistniałej sytuacji.

9.7. Coach powinien zachować szczególną ostrożność w formułowaniu opinii o działalności zawodowej innych Coachów. W szczególności nie powinien publicznie dyskredytować w jakikolwiek sposób ani ich, ani szkoły coachingowej, którą ów reprezentuje. Krytyka tego rodzaju jest uzasadniona tylko w przypadkach jawnych nadużyć i pogwałcenia etyki.

9.8. Coach podejmuje starania by unikać konfliktów pomiędzy interesami własnymi a interesami Klientów i/lub sponsorów. 9.9.W przypadku pojawienia się rzeczywistego lub potencjalnego konfliktu interesów, Coach otwarcie o tym informuje i dokładnie omawia z Klientem lub/i sponsorem sposób postępowania, który będzie dla nich najbardziej korzystny, z włączeniem odstąpienia od świadczenia usług.

9.10. Kiedy Coach jest poproszony o świadczenie usług na rzecz osoby lub organizacji na wniosek osoby trzeciej, powinien skrupulatnie ocenić związek pomiędzy dwoma wspomnianymi podmiotami i ustalić, czy nie zachodzi konflikt interesów odnośnie odmiennych ról, jakie ma spełniać Coach lub zagadnień związanych z zachowaniem tajemnic zawodowych i osobistych.

9.11. Coach, na wniosek Klienta, jest zobowiązany ujawnić Klientowi wysokość wszelkiego wynagrodzenia, które otrzymuje od osób trzecich w wyniku konsultacji, bądź porad udzielanych w sprawach dotyczących klienta.

9.12. Jeśli cele organizacji, w której zatrudniony jest Coach, są sprzeczne z interesem Klienta, Coach powinien wybierać dobro Klienta, a jeśli nie jest to możliwe, powinien zawiesić kontrakt (z organizacją lub z Klientem).

10.1. Coach nie ma prawa wykorzystywać informacji zdobytych od Klienta czy Zleceniodawcy dla swoich korzyści materialnych, zawodowych czy prywatnych

10.2. Coach nie ma prawa celowo wykorzystywać jakiegokolwiek aspektu relacji pomiędzy nim a Klientem w celu uzyskania przewagi lub korzyści osobistych, zawodowych albo finansowych.

10.3. Coach będzie świadczyć usługi w zamian za inne usługi, towary lub inne wynagrodzenie o charakterze niepieniężnym tylko wtedy, gdy nie powoduje to pogorszenia relacji coachingu i nie zakłóca jego procesu.